
Dé derby als afsluiter van het seizoen
Na een veel bewogen voetbaljaar is het aanstaande zondag al weer tijd voor de laatste wedstrijd van het seizoen. En zeker niet zo maar een wedstrijd voor de mannen van Raptim 1, want net als vorig jaar eindigt de competitie met de derby uit tegen Germanicus.
Met toch wel een gevoel van opluchting werd vorige week vlak voor tijd het klassebehoud veiliggesteld, door een verdiend 1-1 gelijkspel in de thuiswedstrijd tegen de Tukkers uit Albergen. Hierdoor zijn de blauw-witten verzekerd van een derde seizoen op rij in de 2e klasse. En met een resultaat aanstaande zondagmiddag zal de 7e plaats van vorig jaar gekopieerd kunnen worden. En dat is een knappe prestatie, zeker met alle jonge spelers in de selectie die zich stap voor stap doorontwikkelen en daarmee een mooie basis voor de toekomst van Raptim vormen.
Germanicus kan spreken van een goed seizoen en staat op een knappe tweede plaats. Bij een overwinning is de ploeg verzekerd van de nacompetitie en kan het zelfs met een schuin oog naar de 1e klasse kijken. Kortom er staat nog veel op het spel voor het team van hoofdtrainer Erwin van Oosten.
Na de spannende afsluiter van vorig seizoen, die in 1-1 eindigde, was Germanicus in de heenwedstrijd, in een prachtige ambiance, dit seizoen duidelijker effectiever, door direct na rust het duel te beslissen. Dat een derby vaak een wedstrijd op zich is hoeven we niemand uit te leggen en zondag begint de wedstrijd gewoon op 0-0 en zullen de Raptim mannen onder leiding van Sven en Erwin er alles aan doen om een resultaat te halen en met een positief gevoel de zomer in te gaan.
Daarbij kan de ploeg natuurlijk alle steun en blauw-witte support vanaf de kant goed gebruiken, dus zorg dat je er bij bent aanstaande zondag. De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Hoffmann en de aanvang is om 14:00 uur op de Sportpark de Pampert. Vanzelfsprekend zijn fakkels en vuurwerk niet toegestaan, dus laat die laat thuis en laten we als Coevordenaren van een mooie en sportieve wedstrijd gaan genieten!
Tot zondag!
#samenzijnwijraptim
Dit bericht delen via: